مديريت پيج اينستاگرام يكي از كارهاي تخصصي است كه براي موفقيت در بازاريابي و تبليغ سريع كاربرد دارد. مديريت پيج اينستاگرام به روشهاي مختلفصورت گرفته و موجب تعامل بهتر با دنبال كنندگان و مشتريان ميشود. اين تعامل با معرفي اصولي و صحيح محصولات و خدمات منجر به گسترش بازار كسب و كار خواهد شد. توجه به سليقه مخاطب و توليد محتواي متناسب با خدمات يا محصولات منجر به جلب اعتماد مخاطب ميگردد. كسب اعتماد مخاطب يكي از شروط موفقيت در تمامي شبكههاي اجتماعي به ويژه اينستاگرام است. در اين مطلب ما قصد داريم به اهميت مديريت اينستاگرام و تاثيري كه بر رشد كسب و كارها در اينستاگرام دارد، بپردازيم. اگر از آن دسته افرادي هستيد كه كسب و كاري در اينستاگرام راه اندازي كردهايد و به تبليغ و ارتقاي آن به واسطه مديريت پيج اينستاگرام علاقه منديد، پيشنهاد ميكنيم اين مطلب را تا انتها بخوانيد.
مديريت پيج اينستاگرام به صورت تخصصي
در دنياي كسب و كار اين روزها، اينستاگرام بستر و پلتفرم بسيار مناسبي براي بازاريابي، عرضه، فروش و همچنين برندينگ محصولات و خدمات است. از سوي ديگر دريافت فيدبك مناسب و مثبت از كاربران اينستاگرام نياز به برنامهريزي اصولي، تدوين و توليد محتواي مناسب، جذاب، مخاطب پسند و باكيفيت دارد. اين برنامهريزي منجر به جذب فالوور واقعي و هميشگي براي پيج بوده و تنها با مديريت پيج اينستاگرام كه نيازمند تخصص و تجربه ميباشد، حاصل خواهد شد. اين مديريت پيج به واسطه يك شخص و به تنهايي حاصل نشده، بلكه نياز به يك فرد از يك تيم حرفهاي با مهارتهاي لازم براي مديريت بهتر پيج دارد. اين مهارتها شامل گسترهاي از تخصصها مانند تحليل مخاطب، جذب مخاطب، تحليل آماري فعاليت كاربران و... در كنار تعهد و احساس مسئوليت ميباشد تا بتواند مخاطب را به مشتري بالقوه و دائمي تبديل نمايد.
نكات مهم و اصولي در مديريت پيج اينستاگرام
مديريت اينستاگرام نيازمند رعايت نكات و اصولي است كه يك تيم حرفهاي به آن آگاه است. از جمله اين موارد اين است كه هر گونه فعاليت در زمينه به مديريت پيج از گام اول شامل برنامهريزي، توليد محتوا و فعاليت ادمين به صورت منظم و طبق برنامه صورت گيرد. همچنين موارد ديگري مربوط به مديريت يكپارچه پيج اينستاگرام وجود دارد كه در زير به آنها اشاره خواهد شد:
- توليد محتواي جذاب و مخاطب پسند براي پيج اينستاگرام
- افزايش تعداد فالوور واقعي
- افزايش مشاركت مخاطب با پيج ايستاگرام
- ايجاد رابطه پايدار با فالوور
- بالا بردن تعداد لايك، بازديد ويديو و كامنت با استفاده از روشهاي كاربردي
- برندينگ و شناساندن برند به مخاطب
- تدوين و اجراي تبليغ متناسب با محصولات و خدمات برند مورد نظر
- ايده پردازي اختصاصي براي پيج مورد نظر و اجراي صحيح آن در راستاي كمك به رشد هرچه بهتر پيج
- استفاده به جا و حرفهاي از هشتگ
- بردن پست مورد نظر در تاپ هشتگ و اكسپلور
- مشخص كردن بهترين زمان انتشار پست ها و ..
ادمين حرفهاي اينستاگرام
با توجه به اينكه شناخت و ارتباط با مشتري در زمينه بازاريابي بسيار مهم، لازم و ضروري ميباشد؛ در ساليان گذشته بسياري از افراد براي مديريت پيج خود از ربات اينستاگرام جهت افزايش فالوور استفاده ميكردند. در حاليكه اقداماتي مانند خريد پيج، خريد فالوور و... هيچ سودي ندارد و پيج اينستاگرام را تبديل به يك پيج با بازخورد منفي مينمايد. خريد فالوور موجب ميشود تا مخاطب فيك وارد پيج شود كه تاثير مثبتي بر برندينگ نداشته و ممكن است اثر منفي آن بيشتر باشد. با توجه به الگوريتم جديد اينستاگرام پستهاي پيج فقط به مخاطب واقعي نشان داده ميشود. با خريد و استفاده از ربات اينستاگرام اين امكان وجود دارد كه پستها حتي به مخاطب واقعي هم نشان داده نشوند. طي سالهاي اخير و طبق قوانين جديد اينستاگرام اين كار ممنوع بوده و اگر پيجي خلاف آن عمل كند هشدار دريافت نموده و در صورت تكرار چند باره اينستاگرام ميتواند پيج را براي هميشه مسدود كند. براي پايبندي به اين قانون و براي حل اين مسئله راه حل اصولي استفاده از ادمين اينستاگرام جهت فعاليت در پيج و حذف استفاده از ربات اينستاگرام است. از فعاليتهايي كه ادمين اينستاگرام خواهد داشت شامل:
- توليد و بارگذاري پست اختصاصي
- طراحي و بارگذاري منظم استوري
- آناليز آماري
- پاسخگويي مناسب به كامنتها
- پاسخگويي مناسب به دايركت
- شناسايي و جذب مخاطب هدف
- افزايش فالوور
- مطرح نمودن سوال جذاب در استوري و دريافت پاسخ از مخاطبان
- پاسخگويي مناسب به مخاطبان
- چك كردن روزانه و لحظهاي پيج و...
بايد به اين نكته اشاره نمود كه كيفيت فالوورهاي جذب شده توسط ادمين حرفهاي اينستاگرام بسيار بيشتر از ربات ميباشد؛ چرا كه ادمين اينستاگرام با دقت و متناسب با فعاليت پيج فالوورها را انتخاب مينمايد. با اين شرايط در بين فالوورهاي جذب شده، كاربر فيك وجود نداشته و به همين علت استخدام ادمين اينستاگرام ضروري خواهد بود.
اهميت استخدام ادمين اينستاگرام متخصص و حرفهاي
اهميت استخدام ادمين اينستاگرام متخصص و حرفهاي در اين است كه مديريت اينستاگرام به صورت تخصصي اقدامي فراتر و گستردهتر از پست كردن چند عكس و فيلم در پيج است. يكي از موارد مهمي كه ميتواند يك پيج اينستاگرام را از ساير پيجهاي رقيب متمايز نمايد، ايده پردازي، فعاليت خلاقانه و اجراي صحيح آن است. از سوي ديگر مديريت حرفهاي پيج اينستاگرام ميتواند منجر به دريافت بازخورد مثبت شود. به صورتي كه با جذب حداكثري مخاطب نسبت به محتواي پيج موجب ميشود ميزان فعاليت مخاطب مانند لايك محتوا، تماشاي ويديوهاي پيج، تماشاي پست و استوري، پاسخ به سوالات، كامنت گذاشتن و... به شكل تصاعدي افزايش پيدا نمايد. يكي از راههاي افزايش بازديد پروفايل اين است كه محتوا وارد بخش اكسپلور يا تاپ هشتگ اينستاگرام شود.
دريافت فيدبك عالي در كنار جذب مخاطب واقعي از اينستاگرام نيازمند تدوين استراتژي مناسب ميباشد. اين شيوه اقدام و مديريت پيج نياز به تخصص و مهارت كافي دارد كه تنها از يك تيم حرفهاي و متعهد همانند راه نوين ساخته است. راه نوين با داشتن يك گروه مجرب و متخصص، تمامي نيازها براي مديريت پيج اينستاگرام را به صورت حرفهاي برطرف مينمايد. با توجه به اينكه اجراي تمامي نكات فوق الذكر نياز به تخصص و منابع كافي دارد، مجموعه راه نوين اين خدمات را با كيفيت عالي و با قيمت مناسب انجام ميدهد. بنابراين پيشنهاد ميشود در صورتي كه فضاي اينستاگرام را براي كسب و كار خود انتخاب كردهايد و به دنبال يك ادمين حرفهاي براي مديريت پيج اينستاگرام خود هستيد و همين طور براي استعلام تعرفه تبليغات اينستاگرام به مجموعه راه نوين مراجعه نماييد.